torstai 24. helmikuuta 2011

tauluja, joissa on sanoma

Ikomi oli listannut blogissaan inhokkikäsitöitään. Yksi niistä oli ristipistot. Mä tykkäsin ala-asteella (ja vielä ylä-asteellakin) aina tosi paljon ristipistojen tekemisestä, mutta innostus lopahti oikeastaan siihen, että en löytänyt mistään kivoja malleja. Kaikki tuntui olevan jotain tylsiä "mummoaiheita". Alkuvuodesta aloin kuitenkin googlettelemaan ja löysinkin joitain hienoja malleja!

Päätin siis kokeilla monen vuoden tauon jälkeen ja tällaiset taulut sain aikaiseksi:



(Vähän kummalliset värisävyt näissä kuvissa...)

Ensimmäisestä tuli mun mielestä tosi kiva, mutta tässä alemmassa joku vähän mättää... Ehkä se on toi liila kakku? Näistä sais mun mielestä kuitenkin kivat taulut keittiöön. :)

Mitäs te tykkäätte?

3 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Tykkään! Erittäin hyvä perinnekäsityön modernisointi käytäntöön!Tästä on muuten yksi ruotsalainen kirjakin -moderneja ristipistotöitä, suosittelen etsimään käsiin! En vain muista kirjan nimeä:(

Santtu kirjoitti...

Voi kuinka suloiset taulut! :)

Isla Olivia kirjoitti...

Leena: "Erittäin hyvä perinnekäsityön modernisointi käytäntöön!" Hyvin sanottu, tota mä hain takaa, mutten osannu pukee sanoiks. :D Hmm, voiskin joskus koittaa kirjastosta metsästää tuota kirjaa... Mua kiinnostaisi tää kirja http://www.amazon.com/Love-Kills-Slowly-Cross-Stitch-Patterns/dp/0740797611 ,mutta tuota ei ainakaan näytä kirjastoista löytyvän...

Santtu: Kiitos. :)